2020. március 16. napjától az oktató-nevelő munka tantermen kívüli, digitális munkarendben kerül megszervezésre. Ez nem rendkívüli szünetet jelent, hanem az oktatás módjának megváltoztatását.
Az új munkarend értelmében a diákoknak tilos a köznevelési intézmények oktatási célú látogatása. A tananyag kijelölése, a tanulási folyamat ellenőrzése és támogatása a pedagógusok és tanulók között online vagy egyéb, személyes találkozást nem igénylő formában történik.
A tantermen kívüli, digitális munkarend időtartama alatt a tanulók lehetőleg kerüljék a nagyobb csoportos találkozásokat, közös programokat! Felügyeletüket a szülők, családok, szomszédok bevonásával, kis csoportokban célszerű megszervezni. A gyermekek felügyeletét nem javasolt a nagyszülőkre bízni, hiszen ők a legveszélyeztetettebbek.
A szülők igényei alapján, indokolt esetben a tankerületi központ munkanapokon megszervezi a tanulók napközbeni kiscsoportos felügyeletét. Ez a lehetőség csak azon szülők gyermekeinek biztosított, akiknek a munkája nélkülözhetetlen a járvánnyal kapcsolatos feladatok, valamint az egyéb közfeladatok és a közellátás biztosításához. Fontos a szülőknek azt is tudni, hogy kiscsoportos felügyelet esetében is magasabb a fertőzésveszély, mintha otthon lenne a gyermek.
A gyermekétkeztetés biztosítása önkormányzati feladat. Azon gyermekek számára, akiknél ez indokolt, helyben optimális módon kell biztosítani az étkezés lehetőségét, a gyermek étkeztetése azonban nem történhet az oktatási-nevelési épületben. Az ügyelettel és étkezéssel kapcsolatos igényüket március 16-án, hétfőn legkésőbb 9 óráig jelezhetik az iskola telefonszámán, vagy az iskolatitkár email címén keresztül (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.).
Az új munkarendben történő működés mindannyiunknak komoly kihívást jelent. Kérünk minden tanulót és szülőt, hogy közösen oldjuk meg ezt a nehéz feladatot és türelemmel viseljük a nehézségeket! Ez egy vészhelyzetben hozott rendkívüli intézkedés, amely hozzájárul a járvány mielőbbi leküzdéséhez. Ez a változás egy hatalmas innovációs lehetőség is. Kollégáimmal azon dolgozunk, hogy ebből a lehető legtöbbet hozzuk ki gyermekeink, jövőnk érdekében!
Kérjük a szülőket, hogy még az új munkarend bevezetése előtt beszéljék meg gyermekeikkel a munkanapok rendjét, készítsenek közösen napirendet! Ennek tartalmaznia kell a tanulással töltött időt, de legyen lehetőség mozgásra, olvasásra és az életkornak megfelelően játékra is! Javasolt időkitöltő tevékenységek: rajzolás, festés, origami, gyöngyfűzés, gyurmázás, dokumentumfilmek, ismeretterjesztő filmek nézése, zenélés, zenehallgatás, rendrakás, sütés-főzés anyuval, barkácsolás apuval, társasjáték a tesóval. Nem marad ki a digitális eszközök használata sem a felsorolásból, hiszen ezekre alapozzuk kapcsolattartásunkat és a tanagyag elsajátítását is.
A kezdeti napokban elsősorban a KRÉTA felületen küldjük az otthon elvégzendő feladatokat és javaslatainkat a tananyag könnyebb megértése érdekében. Hétfőn 8 órától már mindenki látni fogja a bejegyzéseket. Ezt kell figyelni! Akinek jelenleg nincs hozzáférése a felülethez, minél előbb jelezze a fenti elérhetőségek valamelyikén! Később egyre több és változatosabb online oktatási formával segítjük majd tanulóinkat.
Kérem, hogy a szülők (és a gyermek) jelenleg érvényes telefonszámát, működő email címét az osztályfőnök vagy az iskolatitkár email címére küldjék meg minél előbb, de legkésőbb hétfőn 12 óráig a könnyebb kapcsolattartás érdekében!

Mindenki vigyázzon magára, és mind vigyázzunk egymásra!

Benisné Manner Melinda, intézményvezető

Jászai Mari színésznőre emlékeznek egész héten az ászári iskola tanulói születésnapja alkalmából. Ennek a megemlékezés-sorozatnak fontos része minden évben a mesemondó verseny is. A mai rendezvényre a környék 7 településéről 50 gyermek érkezett óvodástól 8. osztályos korig bezáróan. Kategóriánként 2 mese közül lehet választani, hogy ki melyiket szeretné elmesélni, előadni. Iskolánkat 8 gyermek képviselte. Jól felkészült, szép előadásokat hallhatott tőlük a zsűri és a közönség egyaránt.

 
Versenyzőink: Balogh Vanda, Nyári Amanda, Csupor Balázs, Tárkányi Viktória, Bakai Borbála,
Egri Noel, Egri Bence, Varga Ádám.
Helyezettek:
1-2. osztályos korcsoportban Csupor Balázs 2. osztályos tanuló 2. helyezést;
5-6. osztályos korcsoportban Varga Ádám 5. osztályos tanuló 3. helyezést és
Egri Bence 5. osztályos tanuló 2. helyezést ért el.
Gratulálunk a helyezetteknek!

Szőke Ágnes, tanítónő

Izgalmas és érdekes esemény történt nemrégiben iskolánkban.

Január 30-án, csütörtökön tartottuk a német versenyt, amelyen diákjaink mérték össze nyelvtudásukat. A versenyen egyúttal kerestünk Bakonysárkány legjobb németes tanulóját.

A megpróbáltatás két részből állt: egy rövid írásbelit követően szóban mérettettek meg a jelentkezők. A gyerekek kiválóan helytálltak és jeleskedtek a különféle beszédtémákban. Szereplésük mögött látszott az alapos felkészülés.

Úgy gondolom, a verseny során sok új dolgot megtanultak tanítványaink. Bízom abban, hogy jövőre is ugyanilyen örömmel és lelkesedéssel vesznek részt diákjaink a versenyen.

 

Nyertesek:

Alsó tagozaton:

  • helyezés: Hadas Zsigmond (3. osztály)

  • helyezés: Egri Noel (4. osztály)

  • helyezés: Bakai Borbála (3. osztály)

Felső tagozat:

  • Molnár Anna (6. osztály)

  • Izing Krisztofer (5. osztály)

  • Nagy Csenge (5. osztály)

  

A „Bakonysárkány legjobb németese” címet 2020-ban Molnár Anna (6.osztály) nyerte.

Sikerükhöz szívből gratulálunk! Büszkék vagyunk rájuk!

 

Horváth-Kökény Kitti

tanítónő

December 7-én rendhagyó nap volt iskolánkban. Elsősorban nem azért, mert szombaton is tanultunk, hanem inkább a különleges programok miatt. Elsőtől nyolcadik osztályig minden tanulónk digitális szakmai programokon vett részt.
Felső tagozaton az alábbi kiscsoportos foglalkozások várták a gyerekeket:
-Edison robotok programozása, foglalkozásvezető: Kemenesi Ágoston a Győri Mobilis interaktív élményközpont oktatója.
-Varázslás matematikával és a kettes számrendszer, mint az informatika matematikai alapja, foglalkozásvezető: Magyar Róbert, alkalmazott matematikus, a Bp-i Műszaki Egyetem oktatója.
-3D nyomtatás, foglalkozásvezető: Pikó Tamás, a Digitális Jólét Központ munkatársa.
-VR szemüveg, drónok, cikesz és társai, foglalkozásvezető: Gulácsi László, a Digitális Jólét Központ munkatársa.
-A digitális fényképezés tudnivalói, foglalkozásvezető: Molnár Szilárd, informatikus.
-EV3 robotok programozása, foglalkozásvezető: Székely Márton, pedagógus.
Köszönjük előadóinknak a nagyszerű foglalkozásokat! Külön köszönjük Takács Józsefnek, a Digitális Jólét Központ területi mentorának, hogy a DJP élménybuszát iskolánkba irányította.
Harmadik és negyedik osztályosaink a LEGO StoryStarter programcsomagok használatával meséket dolgoztak fel és digitális programmal képregényeket szerkesztettek. Programfelelősök: Malcsik Józsefné és Krichó Krisztina.
Első és második osztályos tanulóink BeeBoot robotokat programoztak és robotpályákat terveztek. Programfelelősök: Pisch Katalin és Buda-Rácz Éva.

Szuper nap volt!