Mottóm, hogy a gyermek a szabadidőben valóban érezze szabadnak magát! A szabadon választható tevékenység végzése örömet vált ki a gyermekben, a tevékenység során ez beépül a személyiségbe, sőt a tanulási folyamatra is hatással van. Alapvető szabály, hogy úgy játsszon, hogy a társait ne zavarja! A játék a gyermeki tevékenység legalapvetőbb formája, amely alkalmas különböző adottságok kibontakoztatására. A játék közben a gyermek érzékel, észlel, tapasztal, utánoz, mintát követ, készségei, képességei alakulnak, fejlődnek. Sajnos az időjárás nem mindig kedvez a kinti játéknak, így a tanterem négy fala közé szorulunk, és itt töltjük el a tanulás előtti szabadidőnket. A napközi játékai (kirakók, társasjátékok, kártyák, dominók, gyurma) egyben fejlesztő játékok is, így a gyermekek, játék közben nem is tudják, hogy valójában „tanulnak”. Kedvenc játékok közé tartozik a „horgászós játék”, persze akadnak néha problémák a pecabotokkal, de ezeket is sikerül mindig megoldania egy-két tanulónak.

2

Tisztelt szülők, nagyszülők, kedves gyerekek!

Tanáraink és tanulóink nevében szeretettel köszöntünk minden kedves vendéget, segítőkész szülőt és meghívottat.

Iskolánkban évente megrendezett ünnep a farsang. Idén is összegyűltünk, hogy felvillantsunk néhány mozzanatot tehetséges iskolatársaink produkcióiból.

De nézzük először, mi is az a Farsang!

Európa szerte a hosszú tél lassú elmúlását mulatságokkal, zajos játékokkal próbálják siettetni. A hagyomány úgy tartja, hogy a szívet, természetet megszentelő tavasz csak akkor érkezhet, ha a hideg telet kitessékeltük testünkből-lelkünkből és a telet elűztük.

Erre a célra nagyszerű eszközöket talált ki az ember: hangos zajjal, dallal, tánccal és persze álarcos alakokkal ijesztgeti a telet. Közben pedig az sem baj, ha aprók-nagyok jól érzik magukat.

Az alakoskodás hagyománya fennmaradt évszázadokon keresztül, más-más formát öltve a királyi udvarokban, a városokban és a falvakban.

És persze a mi iskolánkban is. Hogy el ne feledjük ezt a vidám ünnepet, játékkal, dallal, alakoskodással készültünk kedves közönségünk és a magunk szórakoztatására. Szokásunkhoz hűen osztályok szerint mutatkozunk be.

 

Szeptember első napjaiban sok kis aranyos elsős nyüzsgött az iskolánk folyosóin, udvarán és a tanteremben. A tanító néni fel is sóhajtott néha: „Úgy nyüzsögtök itt, mintha legalább százan lennétek!” Egy talpraesett kisfiú megtoldotta: „Akkor már legalább 101-en legyünk, mint a kiskutyák!” Az ötlet megszületett! Most nézzük, vajon a sok kedves kis jószág épsége veszélyben forog-e. Esetleg kifognak Szörnyellán, a gonosz, boszorkányarcú, bundaimádó nőszemélyen? A műsor végére ez is kiderül, drukkoljunk az elsős dalmaták sikerének!

1 3

Bizonyára mindenki ismeri a Kiskakas és a török császár történetét. A 2. osztályosok ezzel a vidám mesével szeretnék megajándékozni a közönséget ezen a hűvös téli szombat délutánon.

Fogadják szeretettel műsorunkat!

Február utolsó szerdáján húsz nagycsoportos óvodás látogatott el az iskolai foglalkozásokra. Rögtön ki is próbálhatták, hogy milyen az iskolában tanulni. Élvezettel számlálgattak, figyelmesen hallgatták a mesét, táncoltak és angol meg német szavakat tanultak. Persze mindent nagyon játékosan. Dalok, képek, interaktív tábla segítségével. A foglalkozásokon a jelenlegi első osztályosokból is többen részt vettek. Ők már példát tudtak mutatni az óvodásoknak, hogy a szorgalmas gyermekek hamar megtanulnak olvasni, írni és számolni, ismernek sok mondókát és dalt magyarul és németül is.

A foglalkozásokat Smid Márta, Székely Emese, Szabó Magdolna és Molnár Gábor pedagógusok vezették nagy rutinnal.

A gyermekek láthatóan jól érezték magukat az iskolában. A nap végén óvodások és iskolások kölcsönösen megajándékozták egymást.

1 2

3 4

(További fotókért kattintson a képre.)

Több mint tíz éve szervezik az ászári iskola pedagógusai a Jászai Mari nevével fémjelzett mesemondó versenyt. Iskolánkat minden évben több tanuló képviselte ezen az eseményen. A verseny színvonalas, hiszen a környék iskoláiból osztályonként csak egy tanuló jelenhet meg, vagyis a legjobb. Örömünkre, minden évbe sikerült helyezést elérni iskolánk tanulóinak. Ez idén is így volt, Merkl Balázs 6. osztályos tanuló első helyezést ért el. A többi osztály képviselői is dicséretesen szerepeltek, alig egy-két ponttal elmaradva a dobogótól. Köszönjük a részvételt, gratulálunk a teljesítményekhez.

DSCN2530

Szimler Patrícia 3.o., Ábrahám Dávid 1.o., Takács Dominik 2.o., Gulyás Eszter 4.o., Benczik Amanda 8.o, Merkl Balázs 6.o.

Székely Emese, munkaközösség vezető

Immár sokadik alkalommal vesznek részt iskolánk tanulói a Zrínyi Ilona Matematika verseny megyei fordulóján. Idén sem volt ez másként, ugyanis nyolc tanuló mérettette meg magát iskolánkból a rangos versenyen. Voltak, akik először próbálkoztak, mások viszont rutinosan álltak a kihívás elé.

Minden évben a 15 legeredményesebb tanuló meghívást kap a megyei eredményhirdetésre. Idén iskolánkból Kertész Mátyás Árminnak volt ebben része, aki a tavalyi 12. helyezését idén a 4-dikre javította. Ezúton gratulálunk neki, és a további versenyekhez sok sikert kívánunk.

g

Meg szeretném köszönni azok munkáját is, akik bátran vállalták a kihívást még akkor is, ha nem voltak hivatalos formában külön díjazva. Ebben a versenyben ők is a nyertesek közé tartoznak, aminek gyümölcsét a későbbiekben kamatoztathatják. Nekik is kívánunk további eredményes munkát a tanév hátralévő részében.

 

Mór Mária szaktanár