Az államilag biztosított informatikai normatívából és az intézmény saját költségvetéséből új eszközöket vásároltunk. A beszerzés eredményeképpen minden tanteremben van már interaktív tábla, vagy projektor. Az új projektorokat a második és negyedik osztályosok használhatják, hiszen az ő termükből hiányzott már csak ez a modern oktatási eszköz.

eszkoz1 eszkoz2

56 évvel az ’56-os forradalom után együtt emlékeztünk a történelmi eseményekre pedagógusok, diákok, a község lakói és elöljárói. Az emlékezést Ősz Ferenc Polgármester Úr szavai, majd Benczik Amanda, Horváth Mirjam, Szabó Eszter és Varga Eszter tanulók által szavalt versek és a Forgatós Néptáncegyüttes alkalomhoz illő táncos koreográfiája tette bensőségessé. A Faluházból együtt vonultunk az emlékparkba, fáklyák és a pedagógusok énekekének kíséretében. A megemlékezés koszorúzással zárult.

562 563

561 564

Az emlékműsort Molnár Gábor és Rumán Sándor tanár urak szervezték.

In der vierten Klasse können wir schon darüber  sprechen, was unsere Familienmitgieder gerne machen.

Negyedikben már tudunk beszélni a családtagjaink kedvenc időtöltéséről is.

12

Sprechübung in Paaren-so kann jeder glechzeitig sprechen.

Páros beszédgyakorlat-így mindenki szóhoz jut.

Im frischem Herbstwind fliegen die Drachen hoch.

A friss őszi szélben magasra szállnak a sárkányok.

 

3 4

Szabó Magdolna, német szakos tanár

Kpkivgs01

Napi 5-6 tanóra, amihez társul másfél óra napközis vagy otthoni tanulás. Ennyi egy első osztályos gyerek”munkaideje”. Nem túlzás, ha munkaidőnek nevezzük, hiszen a 6-7 éves kisgyerek egyik napról a másikra csöppen bele a teljes szabadságból a fent említett hihetetlen önfegyelmet és odafigyelést igénylő feladatkörbe.

Ebben a korban a gyermek természetes mozgásigénye akkora, hogy azt nehéz kielégíteni a tanórák közötti szünetekben. Erre nagyszerű segítség a napi testnevelés óra. Ha megkérdezünk egy elsőst, hogy mi a kedvenc tantárgya, nagy valószínűséggel a testnevelést és a matekot fogjuk hallani legtöbbször.

PA150029 PB040003

De nem mindegy, hogy a tesi óra milyen! Figyelnünk kell arra, hogy a különböző tevékenységek kiegyensúlyozottan vegyék igénybe a gyerek fizikumát. A változatos, izgalmas órák pihentetik, erősítik a gyereket, javítják a tartásukat, állóképességüket. Minderre odafigyelve örömmel nyugtázzuk: a mindennapos testnevelés segítség gyereknek, pedagógusnak egyaránt.

PA150032 PB040006

De az egészség megőrzéséhez más is tartozik: a helyes táplálkozás. Nem bonyolult népi bölcsesség: „Napi egy alma és az orvos elkerüli a házadat!”  Az iskolában kapott napi alma egyre kedveltebb lesz a gyerekek körében. És hogy mozgó, lógó fogacskáikkal meg is tudják enni, bizony szívesen felvágjuk nekik. Kérjük a szülőket, otthon is kövessenek el mindent annak érdekében, hogy gyermekük minél több gyümölcsöt fogyasszon. A terhelést jobban fogja bírni.

Székely Emes tanítónő